Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
feministki z grupy Exgirls, namówiły kilku artystów do przedstawienia refleksji o byciu mężczyzną. Co tu kryć - jest ona gorzka.

W jednej z instalacji widzimy sesję fotografii autora trenującego z Agatą Wróbel - z miernym skutkiem. To wołanie o pochylenie się nad minimężczyzną, który nigdy nie dosięgnie kobiety herosa. Inny twórca w muralu "Tęsknota" pokazuje heavymetalowca prężącego się na granitowym szczycie. To ukłon w stronę "nikczemnych gett męskości", piekła, w którym pokutują anachroniczne wzorce męskości. - Polska pozostaje krajem patriarchalnym. Paradoksalnie, brak w nim wzorców męskości, postaci Wielkich Ojców - mówią kuratorki wystawy.

Najbardziej spektakularna z instalacji przedstawia wzór dla polskich chłopców, czyli Adama Małysza
feministki z grupy Exgirls, namówiły kilku artystów do przedstawienia refleksji o byciu mężczyzną. Co tu kryć - jest ona gorzka. <br><br>W jednej z instalacji widzimy sesję fotografii autora trenującego z Agatą Wróbel - z miernym skutkiem. To wołanie o pochylenie się nad minimężczyzną, który nigdy nie dosięgnie kobiety herosa. Inny twórca w muralu "Tęsknota" pokazuje heavymetalowca prężącego się na granitowym szczycie. To ukłon w stronę "nikczemnych gett męskości", piekła, w którym pokutują anachroniczne wzorce męskości. - Polska pozostaje krajem patriarchalnym. Paradoksalnie, brak w nim wzorców męskości, postaci Wielkich Ojców - mówią kuratorki wystawy. <br><br>Najbardziej spektakularna z instalacji przedstawia wzór dla polskich chłopców, czyli Adama Małysza
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego