Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 40
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
Dobrze, że są jeszcze takie kapele, które starają się grać tradycyjną muzykę góralską, bo przeróbki w stylu disco polo są niedopuszczalne. Nuty góralskie zatracają tam autentyczność. Podoba mi się to, co robią Tutki. Trzeba umiejętnie włączać muzykę góralską. Umiał to robić Szymanowski. Natomiast ja byłem prekursorem wykorzystania folkloru góralskiego w muzyce tzw. popowej czy rockowej. Zrobiłem to w połowie lat sześćdziesiątych. Uważam, że folklor góralski jest najbardziej charakterystycznym w Polsce i zawsze będzie inspirował. Bregovič włączył go do muzyki bałkańskiej. Jestem dumny, że byłem pionierem tej akcji. Moje przeróbki zaakceptowali nawet członkowie Związku Podhalan, którzy byli bardzo surowymi cenzorami. Myśmy mieścili
Dobrze, że są jeszcze takie kapele, które starają się grać tradycyjną muzykę góralską, bo przeróbki w stylu disco polo są niedopuszczalne. Nuty góralskie zatracają tam autentyczność. Podoba mi się to, co robią Tutki. Trzeba umiejętnie włączać muzykę góralską. Umiał to robić Szymanowski. Natomiast ja byłem prekursorem wykorzystania folkloru góralskiego w muzyce tzw. popowej czy rockowej. Zrobiłem to w połowie lat sześćdziesiątych. Uważam, że folklor góralski jest najbardziej charakterystycznym w Polsce i zawsze będzie inspirował. Bregovič włączył go do muzyki bałkańskiej. Jestem dumny, że byłem pionierem tej akcji. Moje przeróbki zaakceptowali nawet członkowie Związku Podhalan, którzy byli bardzo surowymi cenzorami. Myśmy mieścili
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego