Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
jest 'człowiek bez rang' (chiń. wuweiren; jap.
mu'i no hito), czyli człowiek oświecony, mistrz zerwał się, złapał ucznia
i potrząsając nim, zawołał: "Ty powiedz! Ty powiedz! (zabrał człowieka).
Zaraz potem Linji puścił ucznia, mówiąc: "'Człowiek bez rang' to zeschłe
odchody na kiju (zabrał otoczenie)". Nie pozostawił więc swojemu
uczniowi nic, na czym ten mógłby się oprzeć w akcie rozróżniania.
Czwarta kategoria wyraża apogeum 'oświecenia', czyli 'absolutnie sprzeczną
samotożsamość' sfery relatywnej i sfery absolutnej, dlatego odnosi się do
sytuacji, w której ani podmiot, ani przedmiot nie zostają usunięte, a więc do

'pozostawienia człowieka i otoczenia' (chiń. renjing jubuduo; jap. jinkyo
gufudatsu). Ta ostatnia
jest 'człowiek bez rang' (chiń. wuweiren; jap. <br>mu'i no hito), czyli człowiek oświecony, mistrz zerwał się, złapał ucznia <br>i potrząsając nim, zawołał: "Ty powiedz! Ty powiedz! (zabrał człowieka). <br>Zaraz potem Linji puścił ucznia, mówiąc: "'Człowiek bez rang' to zeschłe <br>odchody na kiju (zabrał otoczenie)". Nie pozostawił więc swojemu <br>uczniowi nic, na czym ten mógłby się oprzeć w akcie rozróżniania. <br>Czwarta kategoria wyraża apogeum 'oświecenia', czyli 'absolutnie sprzeczną <br>samotożsamość' sfery relatywnej i sfery absolutnej, dlatego odnosi się do <br>sytuacji, w której ani podmiot, ani przedmiot nie zostają usunięte, a więc do <br>&lt;page nr=88&gt;<br>'pozostawienia człowieka i otoczenia' (chiń. renjing jubuduo; jap. jinkyo <br>gufudatsu). Ta ostatnia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego