Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 43
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 1993
Rok powstania: 1994
stopniu pokolenie niczyje, wrogo nastawione do tradycji, akceptujące bez reszty tylko siebie.
Dlaczego szkoła nie jest w stanie wypełnić swej funkcji nauczycielki życia?
Dlaczego nie łagodzi obyczajów, nie kształtuje gustów i wrażliwości, nie inspiruje refleksji?
Jeśli zaś to czyni, to dlaczego nie w takim stopniu, jakbyśmy tego oczekiwali?
Szukanie odpowiedzi na te pytania to poszukiwanie całego kompleksu przyczyn, zapewne przy zaangażowaniu naukowych metod.
Jednakże nawet bez sięgania po nie, jedna z przyczyn wydaje się oczywista.
Nie brzmi nawet zbyt odkrywczo.
Otóż dzisiejsza szkoła z reguły nie bywa dla jej wychowanków akceptowaną wartością, nie budzi pozytywnych skojarzeń, ma raczej znak minus niż plus
stopniu pokolenie niczyje, wrogo nastawione do tradycji, akceptujące bez reszty tylko siebie.<br>Dlaczego szkoła nie jest w stanie wypełnić swej funkcji nauczycielki życia?<br>Dlaczego nie łagodzi obyczajów, nie kształtuje gustów i wrażliwości, nie inspiruje refleksji?<br>Jeśli zaś to czyni, to dlaczego nie w takim stopniu, jakbyśmy tego oczekiwali?<br>Szukanie odpowiedzi na te pytania to poszukiwanie całego kompleksu przyczyn, zapewne przy zaangażowaniu naukowych metod.<br>Jednakże nawet bez sięgania po nie, jedna z przyczyn wydaje się oczywista.<br>Nie brzmi nawet zbyt odkrywczo.<br>Otóż dzisiejsza szkoła z reguły nie bywa dla jej wychowanków akceptowaną wartością, nie budzi pozytywnych skojarzeń, ma raczej znak minus niż plus
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego