Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 09.02
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
Na świadczenie usług przewozowych ZTM ogłasza przetargi. Umowy opiewają zazwyczaj na trzy lata, a w przypadku nowych autobusów niskopodłogowych na osiem.
ZTM płaci przewoźnikom za tzw. wozokilometry (długość trasy razy liczba autobusów). Ceny proponowane przez prywatnych przewoźników są nieco wyższe niż te płacone MZA. Dlaczego? Bo prywatne firmy kupują autobusy na własny koszt.
Ale to nie jedyny powód zamawiania prywatnych kursów. Autobusy MZA, które zastępują pojazdy prywatnych przewoźników, mogą być skierowane na inne trasy. Dzięki temu powstają nowe linie, a na szczególnie obciążonych liniach autobusy kursują częściej.
Ponad sto w ten sposób "uwolnionych" autobusów to sporo, zwłaszcza że MZA cierpi na brak pojazdów
Na świadczenie usług przewozowych ZTM ogłasza przetargi. Umowy opiewają zazwyczaj na trzy lata, a w przypadku nowych autobusów niskopodłogowych na osiem. <br>ZTM płaci przewoźnikom za tzw. &lt;orig&gt;wozokilometry&lt;/&gt; (długość trasy razy liczba autobusów). Ceny proponowane przez prywatnych przewoźników są nieco wyższe niż te płacone MZA. Dlaczego? Bo prywatne firmy kupują autobusy na własny koszt. <br>Ale to nie jedyny powód zamawiania prywatnych kursów. Autobusy MZA, które zastępują pojazdy prywatnych przewoźników, mogą być skierowane na inne trasy. Dzięki temu powstają nowe linie, a na szczególnie obciążonych liniach autobusy kursują częściej. <br>Ponad sto w ten sposób "uwolnionych" autobusów to sporo, zwłaszcza że MZA cierpi na brak pojazdów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego