Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 02.06 (6)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
wydarzeniami kulturalnymi najwyższej rangi.
- Artysta, który ma dobry pomysł, znajdzie sponsora, ponieważ wspomagając kulturę, firmy kreują image współczesnych mecenasów. Naśladują królów i książęta. Pokazują klientom, że są dobrze prosperującymi instytucjami, a pieniądze pomnażają również dla dobra wspólnego - uważa Bohdan Wyżnikiewicz z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową. Według niego, w Polsce na wzór Ameryki i Europy Zachodniej, gdzie biznesmeni wiążą się z galeriami, muzeami i uniwersytetami na lata, tworzą się silne i trwałe związki między instytucjami kulturalnymi i biznesem. - Już wkrótce trudno będzie sobie wyobrazić funkcjonowanie filharmonii, muzeów, galerii, teatrów bez pomocy bogatych przedsiębiorstw. Firmy będą brały pod skrzydła coraz więcej instytucji, co
wydarzeniami kulturalnymi najwyższej rangi.<br>- Artysta, który ma dobry pomysł, znajdzie sponsora, ponieważ wspomagając kulturę, firmy kreują image współczesnych mecenasów. Naśladują królów i książęta. Pokazują klientom, że są dobrze prosperującymi instytucjami, a pieniądze pomnażają również dla dobra wspólnego - uważa Bohdan Wyżnikiewicz z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową. Według niego, w Polsce na wzór Ameryki i Europy Zachodniej, gdzie biznesmeni wiążą się z galeriami, muzeami i uniwersytetami na lata, tworzą się silne i trwałe związki między instytucjami kulturalnymi i biznesem. - Już wkrótce trudno będzie sobie wyobrazić funkcjonowanie filharmonii, muzeów, galerii, teatrów bez pomocy bogatych przedsiębiorstw. Firmy będą brały pod skrzydła coraz więcej instytucji, co
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego