Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
przekazie. Efekt ten może pełnić klasyczne funkcje dramaturgiczne - a więc kierować uwagę odbiorcy ku najistotniejszym elementom wiadomości oraz porządkować odbiór całości. Ułatwia też koncentrację uwagi oraz opóźnia adaptację do sygnałów o zbliżonych cechach. W razie specyficznego wykorzystania, np. w sytuacji nieuzasadnionego zwiększenia głośności w efektach dźwiękowych filmu, powoduje automatyczną reakcję na zmianę w otoczeniu lub stan zagrożenia, wynikający z pojawienia się informacji zaskakującej, o dużym natężeniu emocjonalnym. W przypadku zmiany pobudzenia emocjonalnego o silnym natężeniu uzyskiwany jest efekt ograniczenia logicznej interpretacji. Zwiększa się także stopień uległości wobec docierających komunikatów (efekt huśtawki emocjonalnej). Przy zobrazowaniu zbyt silnego natężenia efekt może wywoływać awersję do
przekazie. Efekt ten może pełnić klasyczne funkcje dramaturgiczne - a więc kierować uwagę odbiorcy ku najistotniejszym elementom wiadomości oraz porządkować odbiór całości. Ułatwia też koncentrację uwagi oraz opóźnia adaptację do sygnałów o zbliżonych cechach. W razie specyficznego wykorzystania, np. w sytuacji nieuzasadnionego zwiększenia głośności w efektach dźwiękowych filmu, powoduje automatyczną reakcję na zmianę w otoczeniu lub stan zagrożenia, wynikający z pojawienia się informacji zaskakującej, o dużym natężeniu emocjonalnym. W przypadku zmiany pobudzenia emocjonalnego o silnym natężeniu uzyskiwany jest efekt ograniczenia logicznej interpretacji. Zwiększa się także stopień uległości wobec docierających komunikatów (efekt huśtawki emocjonalnej). Przy zobrazowaniu zbyt silnego natężenia efekt może wywoływać awersję do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego