Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
zostały problem badawczy i hipoteza badawcza oraz zdefiniowane zostały zmienne. Posługując się tym językiem (dokładniej, jest to język Teorii Badanego Obiektu, TBO - por. rozdz. 3., pkt. 3.) psycholog ocenia znaczenie uzyskanego rezultatu badawczego - po pierwsze, dla rozbudowy (lub zakwestionowania) danej teorii psychologicznej oraz po drugie, dla praktyki psychologicznej, która będzie nadbudowana na uzyskanym rezultacie badawczym (por. rozdz. 2.).

(c) Zasięg wniosków, które sformułował po zakończeniu badania

Jeśli chodzi o pkt (c), to jest to - inaczej mówiąc - problem generalizowalności wniosków z badania. Zagadnienie to wiąże się z problemem tzw. trafności zewnętrznej badania (por. rozdz. 3., pkt. 2.2.). Planując badanie empiryczne badacz
zostały problem badawczy i hipoteza badawcza oraz zdefiniowane zostały zmienne. Posługując się tym językiem (dokładniej, jest to język Teorii Badanego Obiektu, TBO - por. rozdz. 3., pkt. 3.) psycholog ocenia znaczenie uzyskanego rezultatu badawczego - po pierwsze, dla rozbudowy (lub zakwestionowania) danej teorii psychologicznej oraz po drugie, dla praktyki psychologicznej, która będzie nadbudowana na uzyskanym rezultacie badawczym (por. rozdz. 2.).<br><br>(c) Zasięg wniosków, które sformułował po zakończeniu badania <br><br> Jeśli chodzi o pkt (c), to jest to - inaczej mówiąc - problem generalizowalności wniosków z badania. Zagadnienie to wiąże się z problemem tzw. trafności zewnętrznej badania (por. rozdz. 3., pkt. 2.2.). Planując badanie empiryczne badacz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego