Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
samotożsamości'. 'Człowiek pustki' jest tożsamy z 'pustką'

w sposób absolutnie sprzeczny, czyli nadal jest człowiekiem o indywidualnych
cechach, będąc w stanie nieustannej aktywności.
Czasami Linji podkreśla absolutną spontaniczność 'człowieka pustki',
który do niczego się nie zmusza, a więc 'nie robi niczego specjalnego'.
Z drugiej strony jawi się on jako istota nadprzyrodzona, ponieważ "może
wstąpić w ogień i nie poparzy się, może chodzić po wodzie i nie utonie".
Warto zwrócić uwagę na to, że sutry mahayany wyposażają istotę oświeconą
w wiele podobnych, nadprzyrodzonych umiejętności. Istota oświecona widzi
przeszłe i przyszłe wydarzenia, potrafi zwielokrotnić swoją postać czy też
przejawiać się w dowolnej formie
samotożsamości'. 'Człowiek pustki' jest tożsamy z 'pustką' <br>&lt;page nr=227&gt;<br>w sposób absolutnie sprzeczny, czyli nadal jest człowiekiem o indywidualnych <br>cechach, będąc w stanie nieustannej aktywności. <br>Czasami Linji podkreśla absolutną spontaniczność 'człowieka pustki', <br>który do niczego się nie zmusza, a więc 'nie robi niczego specjalnego'. <br>Z drugiej strony jawi się on jako istota nadprzyrodzona, ponieważ "może <br>wstąpić w ogień i nie poparzy się, może chodzić po wodzie i nie utonie". <br>Warto zwrócić uwagę na to, że sutry mahayany wyposażają istotę oświeconą <br>w wiele podobnych, nadprzyrodzonych umiejętności. Istota oświecona widzi <br>przeszłe i przyszłe wydarzenia, potrafi zwielokrotnić swoją postać czy też <br>przejawiać się w dowolnej formie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego