Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
nie przez autora koncepcji, ale wedle projektu, przez rzemieślnika. Przy tym właściwym celem działań artysty nie jest tu najczęściej sam ów obiekt, ale ulotny obszar jego emanacji: świetlnej, ruchowo-przestrzennej czy relacji między jego elementami. Nieco inny więc tu zakres zjawisk rzeczywistości uległ artystycznej sakralizacji. W swej konstruktywistycznej koncepcji utylitarnej nadto - sztuka nurty racjonalnego stawiała sobie cele wprzęgnięcia się w najszerzej rozumianą służbę społeczeństwa i realizowała je wsiąkając w architekturę, urbanistykę, kształtowanie otoczenia.
Jak z tego wynika - twórcy orientacji intelektualnej zmierzali w tym samym co inni awangardziści, kierunku: demityzacji sztuki i nobilitowania rzeczywistości. Dla nich wszakże terenem eksploatacji realnego świata stał
nie przez autora koncepcji, ale wedle projektu, przez rzemieślnika. Przy tym właściwym celem działań artysty nie jest tu najczęściej sam ów obiekt, ale ulotny obszar jego emanacji: świetlnej, ruchowo-przestrzennej czy relacji między jego elementami. Nieco inny więc tu zakres zjawisk rzeczywistości uległ artystycznej sakralizacji. W swej konstruktywistycznej koncepcji utylitarnej nadto - sztuka nurty racjonalnego stawiała sobie cele wprzęgnięcia się w najszerzej rozumianą służbę społeczeństwa i realizowała je wsiąkając w architekturę, urbanistykę, kształtowanie otoczenia.<br> Jak z tego wynika - twórcy orientacji intelektualnej zmierzali w tym samym co inni awangardziści, kierunku: demityzacji sztuki i nobilitowania rzeczywistości. Dla nich wszakże terenem eksploatacji realnego świata stał
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego