Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
wykorzystywanie prowadzić może do wywołania awersji wobec przekazu oraz jego nadawcy. Z drugiej jednak strony dość chętnie zapominamy o skomplikowanych intrygach, jeśli nie dotyczą one kwestii naprawdę istotnych. Stwarza to sytuację, w których ponowne stosowanie perswazji może okazać się użyteczne. Paradoksalnie - niezwykle skuteczne są te formy wpływu społecznego, które są najprostsze. Odwołują sie one do silnie zautomatyzowanych procesów psychicznych. Tak oczywistych, że nawet się nad nimi nie zastanawiamy. Dobrym tego przykładem, jeśli techniki tej nie stosuje zbyt często, jest wykorzystywanie klasycznego efektu percepcyjnego polegającego na tworzeniu paradoksalnych sprzeczności pomiędzy naturalnie postrzeganym kolorem a jego fałszywą nazwą. Jeśli słowo "czerwony" napisane jest
wykorzystywanie prowadzić może do wywołania awersji wobec przekazu oraz jego nadawcy. Z drugiej jednak strony dość chętnie zapominamy o skomplikowanych intrygach, jeśli nie dotyczą one kwestii naprawdę istotnych. Stwarza to sytuację, w których ponowne stosowanie perswazji może okazać się użyteczne. Paradoksalnie - niezwykle skuteczne są te formy wpływu społecznego, które są najprostsze. Odwołują sie one do silnie zautomatyzowanych procesów psychicznych. Tak oczywistych, że nawet się nad nimi nie zastanawiamy. Dobrym tego przykładem, jeśli techniki tej nie stosuje zbyt często, jest wykorzystywanie klasycznego efektu percepcyjnego polegającego na tworzeniu paradoksalnych sprzeczności pomiędzy naturalnie postrzeganym kolorem a jego fałszywą nazwą. Jeśli słowo "czerwony" napisane jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego