Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 04.03 (14)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
oczekiwań konsumenta, powtarzane niczym mantra przez producentów niemal wszystkich dóbr konsumpcyjnych, w mediach przejawia się m.in. w doborze treści drukowanych czy emitowanych materiałów: newsy religijne raczej nie trafią do "Pulsu Biznesu", a notowania giełdowe do "Przewodnika Katolickiego". Trudno liczyć na to, że dziennikarstwo nie będzie poddawać się służbowej dyscyplinie nakazującej dopasowanie się do sztancy narzucającej parametry produktu rynkowego itp. Dziennikarz dzisiaj często bywa jedynie dodatkiem do gazety: dostarcza produkt, który musi znaleźć nabywcę. I jak każdy producent (majonezu czy czekolady) musi produkować dokładnie to, na co jest zbyt. W przeciwnym razie rynek negatywnie zweryfikuje jego gazetę czy stację telewizyjną. Produkt
oczekiwań konsumenta, powtarzane niczym mantra przez producentów niemal wszystkich dóbr konsumpcyjnych, w mediach przejawia się m.in. w doborze treści drukowanych czy emitowanych materiałów: newsy religijne raczej nie trafią do "Pulsu Biznesu", a notowania giełdowe do "Przewodnika Katolickiego". Trudno liczyć na to, że dziennikarstwo nie będzie poddawać się służbowej dyscyplinie nakazującej dopasowanie się do sztancy narzucającej parametry produktu rynkowego itp. Dziennikarz dzisiaj często bywa jedynie dodatkiem do gazety: dostarcza produkt, który musi znaleźć nabywcę. I jak każdy producent (majonezu czy czekolady) musi produkować dokładnie to, na co jest zbyt. W przeciwnym razie rynek negatywnie zweryfikuje jego gazetę czy stację telewizyjną. Produkt
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego