Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
formalnej, ma na myśli 'nihilizm relatywny', który powinien
być przezwyciężony, aby można było odkryć istotę bycia, czyli 'nicość
absolutną'.
Problem polega na tym, że większość filozofów "powołuje się na
bezproblematyczność bytu jawnego i każde myślące zapytywanie objaśnia
jako atak na zdrowy rozsądek i jego nieszczęsną drażliwość".
W kontekście tych rozważań nasuwa się pytanie, na które Heidegger nie
odpowiedział wyraźnie: Jakie przesłanki metafizyczne kryją się za 'logiką
paradoksu', czyli inaczej mówiąc, jakie warunki musiałaby spełniać rzeczywistość, aby sąd sprzeczny mógł być prawdziwy? Uważam, że sąd sprzeczny
może być prawdziwy, czyli zgodny z rzeczywistością, tylko pod takim
warunkiem, że rzeczywistość sama w sobie
formalnej, ma na myśli 'nihilizm relatywny', który powinien <br>być przezwyciężony, aby można było odkryć istotę bycia, czyli 'nicość <br>absolutną'. <br>Problem polega na tym, że większość filozofów "powołuje się na <br>bezproblematyczność bytu jawnego i każde myślące zapytywanie objaśnia <br>jako atak na zdrowy rozsądek i jego nieszczęsną drażliwość". <br>W kontekście tych rozważań nasuwa się pytanie, na które Heidegger nie <br>odpowiedział wyraźnie: Jakie przesłanki metafizyczne kryją się za 'logiką <br>paradoksu', czyli inaczej mówiąc, jakie warunki musiałaby spełniać rzeczywistość, aby sąd sprzeczny mógł być prawdziwy? Uważam, że sąd sprzeczny <br>może być prawdziwy, czyli zgodny z rzeczywistością, tylko pod takim <br>warunkiem, że rzeczywistość sama w sobie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego