Typ tekstu: Książka
Autor: red. Gomulicka Barbara
Tytuł: Pisarze polskiego oświecenia
Rok: 1996
sentymentalnej i klasycystycznej oraz wstępną fazę kształtowania się estetyki romantycznej. Nosi też charakterystyczne dla okresu przejściowego cechy; znamieniem poezji Reklewskiego jest repertuar leksykalno-stylistyczny odwołujący się w dużej mierze do zaleceń starych poetyk i konwencji, w nie mniejszym jednak stopniu harmonizujący z nowymi tendencjami w rozwoju poetyckich środków wyrazu. W naturze okresu przejściowego, w którym przyszło Reklewskiemu tworzyć, ale też w jego młodzieńczości, w nie zakończonym jeszcze procesie poszukiwania przezeń własnego głosu, można dopatrywać się źródła ustawicznego zwracania się poety w stronę jakże licznych i jakże rozmaitych wzorów. Wiele sielanek Reklewskiego powstało na kanwie utworów Gessnera, autor Obudzenia czerpał także bezpośrednio
sentymentalnej i klasycystycznej oraz wstępną fazę kształtowania się estetyki romantycznej. Nosi też charakterystyczne dla okresu przejściowego cechy; znamieniem poezji Reklewskiego jest repertuar leksykalno-stylistyczny odwołujący się w dużej mierze do zaleceń starych poetyk i konwencji, w nie mniejszym jednak stopniu harmonizujący z nowymi tendencjami w rozwoju poetyckich środków wyrazu. W naturze okresu przejściowego, w którym przyszło Reklewskiemu tworzyć, ale też w jego młodzieńczości, w nie zakończonym jeszcze procesie poszukiwania przezeń własnego głosu, można dopatrywać się źródła ustawicznego zwracania się poety w stronę jakże licznych i jakże rozmaitych wzorów. Wiele sielanek Reklewskiego powstało na kanwie utworów Gessnera, autor Obudzenia czerpał także bezpośrednio
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego