Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
związki zawodowe rosły w siłę, zarobki robotników były zdecydowanie wyższe niż ich kolegów z firm prywatnych. W tych warunkach trudno było jednak konkurować z japońskimi producentami, którzy otwierali swe fabryki w Wielkiej Brytanii. Słodkie lata zakończyły się w 1988 r., kiedy to ponownie sprywatyzowano koncern British Leyland zmieniając przy okazji nazwę na Rover Group.

Na kłopoty Towers

Nabywcą został koncern lotniczy British Aerospace. Zaczął się kolejny etap upadku. Rover, który jeszcze niedawno tworzył konstrukcje wyznaczające kierunki rozwoju samochodów, musiał się ratować z pomocą japońskiej Hondy. Nowe modele miały pod maskami japońskie silniki. Honda została też współwłaścicielem Rovera. Współpraca British Aerospace i
związki zawodowe rosły w siłę, zarobki robotników były zdecydowanie wyższe niż ich kolegów z firm prywatnych. W tych warunkach trudno było jednak konkurować z japońskimi producentami, którzy otwierali swe fabryki w Wielkiej Brytanii. Słodkie lata zakończyły się w 1988 r., kiedy to ponownie sprywatyzowano koncern British Leyland zmieniając przy okazji nazwę na Rover Group.<br><br>&lt;tit&gt;Na kłopoty Towers&lt;/&gt;<br><br>Nabywcą został koncern lotniczy British Aerospace. Zaczął się kolejny etap upadku. Rover, który jeszcze niedawno tworzył konstrukcje wyznaczające kierunki rozwoju samochodów, musiał się ratować z pomocą japońskiej Hondy. Nowe modele miały pod maskami japońskie silniki. Honda została też współwłaścicielem Rovera. Współpraca British Aerospace i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego