Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 35
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1988
uwzględnić następujące założenia formalne. Pomnik powinien mieć jednolity realistyczny punkt centralny o charakterze figuratywnym. W ramach kompozycji powinny występować elementy: walki, ognia, postaci, barykad i ruin". To szczegółowe sformułowanie zaciąży nad kształtem i treścią przyszłego projektu. Związek Artystów Rzeźbiarzy (ZAR) zaprotestował przeciwko wydawaniu indywidualnych zleceń zamiast ogłoszenia konkursu, wskazując na negatywne skutki takiej decyzji. Spośród zaproszonych zespołów, jedynie trzy nadesłały projekty.
W końcu 1985 r. krakowski projekt artysty rzeźbiarza Wincentego Koćmy i architekta Jacka Budyna, wybrany do realizacji, przedstawiony został Komisji Urbanistyczno-Architektoniczej przy Naczelnym Architekcie Warszawy, powołanej do oceny projektów. Został zaopiniowany zdecydowanie negatywnie.
W celu ułatwienia dalszych prac projektowych
uwzględnić następujące założenia formalne. Pomnik powinien mieć jednolity realistyczny punkt centralny o charakterze figuratywnym. W ramach kompozycji powinny występować elementy: walki, ognia, postaci, barykad i ruin". To szczegółowe sformułowanie zaciąży nad kształtem i treścią przyszłego projektu. Związek Artystów Rzeźbiarzy (ZAR) zaprotestował przeciwko wydawaniu indywidualnych zleceń zamiast ogłoszenia konkursu, wskazując na negatywne skutki takiej decyzji. Spośród zaproszonych zespołów, jedynie trzy nadesłały projekty.<br>W końcu 1985 r. krakowski projekt artysty rzeźbiarza Wincentego Koćmy i architekta Jacka Budyna, wybrany do realizacji, przedstawiony został Komisji Urbanistyczno-Architektoniczej przy Naczelnym Architekcie Warszawy, powołanej do oceny projektów. Został zaopiniowany zdecydowanie negatywnie.<br>W celu ułatwienia dalszych prac projektowych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego