Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1966
statywach. Obraz powstawał w aparacie na szklanych płytach pokrytych uprzednio tak zwaną mokrą emulsją kolodionową sporządzaną przez samego fotografa przed zdjęciem. Naświetlona płyta musiała być po wyjęciu z aparatu i kasety wywołana i utrwalona w ciągu kilku minut. Zrozumiałe więc, że Nadar musiał opracowywać negatywy w koszu balonu. Fabryczny materiał negatywowy o suchej emulsji światłoczułej był wówczas jeszcze nieznany. Płytę o suchej emulsji wynalazł dopiero w 1871 roku Madox. Papierów fotograficznych produkcji fabrycznej również nie było, musiał je przygotowywać sam fotograf pokrywając papier emulsją.
Światłoczułość stosowanych w tym okresie materiałów fotograficznych była znikoma. Do właściwego naświetlenia kliszy trzeba było kilka sekund
statywach. Obraz powstawał w aparacie na szklanych płytach pokrytych uprzednio tak zwaną mokrą emulsją kolodionową sporządzaną przez samego fotografa przed zdjęciem. Naświetlona płyta musiała być po wyjęciu z aparatu i kasety wywołana i utrwalona w ciągu kilku minut. Zrozumiałe więc, że Nadar musiał opracowywać negatywy w koszu balonu. Fabryczny materiał negatywowy o suchej emulsji światłoczułej był wówczas jeszcze nieznany. Płytę o suchej emulsji wynalazł dopiero w 1871 roku Madox. Papierów fotograficznych produkcji fabrycznej również nie było, musiał je przygotowywać sam fotograf pokrywając papier emulsją.<br>Światłoczułość stosowanych w tym okresie materiałów fotograficznych była znikoma. Do właściwego naświetlenia kliszy trzeba było kilka sekund
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego