Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
Wajdę do umieszczenia sceny pochodu w "Człowieku z żelaza", zostało wykonane przez zawodowego fotografa, nieżyjącego już Edmunda Peplińskiego, z okna jego mieszkania na ulicy Świętojańskiej w Gdyni.
Zrobił on trzy zdjęcia tej sceny (oraz wiele innych utrwalających to, co działo się na ulicach miasta), wykonał kilka odbitek, po czym włożył negatywy do pudełka, zaś samo pudełko schował tak skutecznie, że do śmierci w roku 1988 ich nie odnalazł.
Zrobione zaraz po wydarzeniach odbitki również przechowywano w ukryciu.
Upubliczniono je dopiero w roku 1980, po zmianie sytuacji politycznej.
Z odbitek wykonane zostały kontrnegatywy, a z nich z kolei wykonano liczne następne zdjęcia
Wajdę do umieszczenia sceny pochodu w "Człowieku z żelaza", zostało wykonane przez zawodowego fotografa, nieżyjącego już Edmunda Peplińskiego, z okna jego mieszkania na ulicy Świętojańskiej w Gdyni.<br>Zrobił on trzy zdjęcia tej sceny (oraz wiele innych utrwalających to, co działo się na ulicach miasta), wykonał kilka odbitek, po czym włożył negatywy do pudełka, zaś samo pudełko schował tak skutecznie, że do śmierci w roku 1988 ich nie odnalazł.<br>Zrobione zaraz po wydarzeniach odbitki również przechowywano w ukryciu.<br>&lt;orig&gt;Upubliczniono&lt;/&gt; je dopiero w roku 1980, po zmianie sytuacji politycznej.<br>Z odbitek wykonane zostały &lt;orig&gt;kontrnegatywy&lt;/&gt;, a z nich z kolei wykonano liczne następne zdjęcia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego