Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 33
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
finansów do tworzenia dla żeglugi i rybołówstwa dalekomorskiego jakichś wyłomów w obowiązujących przepisach podatkowych. Nie sposób natomiast pojąć, dlaczego nie zrobiono niemal nic, aby firmy armatorskie w porę sprywatyzować. Nieprzypadkowo proces prywatyzacji najbardziej jest zaawansowany w PLO. Uruchomiono go dopiero w sytuacji spektakularnej serii plajt kolejnych spółek armatora. Skarb Państwa nie tyle rozwiązał problem, ile umył ręce. Nadal ma w PLO bezpośrednio 25 proc. akcji, a pośrednio, przez Agencję Rozwoju Przemysłu - 39 proc.
Zaangażowanie i możliwości finansowe nowych udziałowców PLO - ARP, Stoczni Gdynia (główny strateg), TUiR Warta oraz Kredyt Banku (cała trójka po 12 proc.) okazały się zbyt małe, by ratować
finansów do tworzenia dla żeglugi i rybołówstwa dalekomorskiego jakichś wyłomów w obowiązujących przepisach podatkowych. Nie sposób natomiast pojąć, dlaczego nie zrobiono niemal nic, aby firmy armatorskie w porę sprywatyzować. Nieprzypadkowo proces prywatyzacji najbardziej jest zaawansowany w PLO. Uruchomiono go dopiero w sytuacji spektakularnej serii plajt kolejnych spółek armatora. Skarb Państwa nie tyle rozwiązał problem, ile umył ręce. Nadal ma w PLO bezpośrednio 25 proc. akcji, a pośrednio, przez Agencję Rozwoju Przemysłu - 39 proc.<br>Zaangażowanie i możliwości finansowe nowych udziałowców PLO - ARP, Stoczni Gdynia (główny strateg), TUiR Warta oraz Kredyt Banku (cała trójka po 12 proc.) okazały się zbyt małe, by ratować
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego