Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 7
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
sprzedawcę czy rzemieślnika, zamiast dochodzić swoich praw, poddaje się bez walki. - A przecież nasze prawodawstwo daje podobne prawa i ochronę, jaką mają wszyscy konsumenci innych krajów Unii Europejskiej - przekonuje komisarz Danuta Hübner, która patronuje rozpoczętej właśnie w nowych państwach UE kampanii informacyjnej o prawach konsumenta. A więc kiedy wymienione okna nie chcą się domykać, a samochód po naprawie znowu nie chce jechać, spróbujmy najpierw załatwić sprawę polubownie, koniecznie jednak na piśmie. To będzie podstawą odwołania się do instytucji, która zajmie się mediacją: Federacji Konsumentów, Inspekcji Handlowej, powiatowego rzecznika konsumentów lub arbitrażu konsumenckiego. Gdy mediacja nie spełni oczekiwań, trzeba się zwrócić do polubownego
sprzedawcę czy rzemieślnika, zamiast dochodzić swoich praw, poddaje się bez walki. - A przecież nasze prawodawstwo daje podobne prawa i ochronę, jaką mają wszyscy konsumenci innych krajów Unii Europejskiej - przekonuje komisarz Danuta Hübner, która patronuje rozpoczętej właśnie w nowych państwach UE kampanii informacyjnej o prawach konsumenta. A więc kiedy wymienione okna nie chcą się domykać, a samochód po naprawie znowu nie chce jechać, spróbujmy najpierw załatwić sprawę polubownie, koniecznie jednak na piśmie. To będzie podstawą odwołania się do instytucji, która zajmie się mediacją: Federacji Konsumentów, Inspekcji Handlowej, powiatowego rzecznika konsumentów lub arbitrażu konsumenckiego. Gdy mediacja nie spełni oczekiwań, trzeba się zwrócić do polubownego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego