interpretować <br>zgodnie z 'logiką paradoksu', najlepiej świadczą rozważania Dogena. W jednym <br>z rozdziałów Skarbnicy Oka Prawdziwej Dharmy zatytułowanym Trzy światy są <br>jedynie jaźnią (jap. Sangai yuishin) Dogen nawiązuje bezpośrednio do słów <br>z Sutry Girlandy Kwiatów: <br>Trzy światy są jedynie jaźnią, <br>nic nie istnieje poza jaźnią. <br>Jaźń, 'budda', wszystkie czujące istoty - <br>nie ma między tymi trzema żadnej różnicy. <br><page nr=236><br>W Sutrze Girlandy Kwiatów czytamy bowiem: <br>Wszystko jest wytworem jaźni. <br>Jaźń, 'budda', czujące istoty - nie ma różnicy między tymi trzema. <br>Skoro 'jaźń jednostkowa' jest jedyną rzeczywistością, a jednocześnie jest <br>ona tożsama z 'buddą', czyli z 'jaźnią oświeconą', dochodzimy do wniosku, <br>że wszystko, co istnieje, ma