określenie buddyjskiej 'pustki' <br>pojęcia 'nicości' (chiń. wu; jap. mu), które ma rodowód taoistyczny. <br>Prawdziwa 'pustka', czyli 'pustka bytu i niebytu' (chiń. wufayoufakong; jap. <br>muhouhoku) jest absolutną negacją, gdyż neguje nie tylko afirmację, ale jest <br>także negacją negacji i dlatego nie może być uprzedmiotowiona. To, co <br>przekracza zarówno byt, jak i niebyt, musi zawierać je w sobie, a więc być <br>'absolutnie sprzeczną samotożsamością' bytu i niebytu. <br>Według Masao Abego Budda Śakyamuni głosił zasadę współzależnego <br>powstawania, chcąc wykazać, że nie istnieje żaden niezmienny fundament <br>rzeczywistości. Konsekwencją prawa współzależnego powstawania jest <br>przekonanie o 'nietrwałości' (sanskr. anitya; chiń. wuchang; jap. mujo). Abe <br>uważa, że dopiero