Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
literackiego tak, by czytelnik oczami wyobraźni ujrzał go w teatrze.
Inaczej tworzy teatralne efekty Mickiewicz, opiera je na niezwykle mocnej dramatyzacji monologu. Zawsze w sztukach teatralnych wielkie (czyli długie) monologi bohaterów jakoś bywają dramatyzowane, przez ekspozycję rozpaczy, stawianie sobie pytań - lecz w Wielkiej Improwizacji niezwykłe napięcie wynika przede wszystkim z niemal odczuwalnej obecności partnera, z oczekiwania na jego głos - oczekiwania niedopełnionego, zamiast boskich słychać słowa szatana i groteskowe głosy diabłów.
Odejście od teatralnych efektów sprawia, że na wyobrażenie wszechświata nie mają wpływu realia dekoracji, dzięki czemu nie tylko świat otaczający ale i osoba bohatera może podlegać metamorfozom - nie narażając się na
literackiego tak, by czytelnik oczami wyobraźni ujrzał go w teatrze.<br>Inaczej tworzy teatralne efekty Mickiewicz, opiera je na niezwykle mocnej dramatyzacji monologu. Zawsze w sztukach teatralnych wielkie (czyli długie) monologi bohaterów jakoś bywają dramatyzowane, przez ekspozycję rozpaczy, stawianie sobie pytań - lecz w Wielkiej Improwizacji niezwykłe napięcie wynika przede wszystkim z niemal odczuwalnej obecności partnera, z oczekiwania na jego głos - oczekiwania niedopełnionego, zamiast boskich słychać słowa szatana i groteskowe głosy diabłów.<br>Odejście od teatralnych efektów sprawia, że na wyobrażenie wszechświata nie mają wpływu realia dekoracji, dzięki czemu nie tylko świat otaczający ale i osoba bohatera może podlegać metamorfozom - nie narażając się na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego