Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2908
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
są jak chłopcy mieszkający po sąsiedzku (choć dobrze byłoby, gdyby ktoś oduczył Luthera palenia skrętów). Również takie przekonanie jest całkowicie błędne.
Ci trzynastolatkowie wyglądają na nie więcej niż siedem lub osiem lat. I nie ma w tym spostrzeżeniu sentymentalnej czułostkowości. To skrajne niedożywienie. Nie są zwyczajnymi chłopcami, widzieli w życiu niemało, przeżyli piekło, do którego świat (to znaczy my wszyscy, otuleni kokonem wygodnych iluzji) nie powinien był dopuścić.

Lawrence Weschler
Przełożył Jerzy Jarniewicz

GOŁO I WESOŁO?
Tłumy wiedeńczyków oblegały wejście do Kunsthalle - centralnej budowli Museumsquartier, gdzie przed jej oficjalnym otwarciem odbywał się performance artystki z Nowego Jorku, Venessy Beecroft.
45 dziewcząt
są jak chłopcy mieszkający po sąsiedzku (choć dobrze byłoby, gdyby ktoś oduczył &lt;name type="person"&gt;Luthera&lt;/&gt; palenia skrętów). Również takie przekonanie jest całkowicie błędne. <br>Ci trzynastolatkowie wyglądają na nie więcej niż siedem lub osiem lat. I nie ma w tym spostrzeżeniu sentymentalnej czułostkowości. To skrajne niedożywienie. Nie są zwyczajnymi chłopcami, widzieli w życiu niemało, przeżyli piekło, do którego świat (to znaczy my wszyscy, otuleni kokonem wygodnych iluzji) nie powinien był dopuścić.<br><br>&lt;au&gt;Lawrence Weschle&lt;/&gt;r<br>Przełożył &lt;au&gt;Jerzy Jarniewicz&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art" sub="culture" sex="f"&gt;&lt;tit&gt;GOŁO I WESOŁO?&lt;/&gt;<br>&lt;intro&gt;Tłumy wiedeńczyków oblegały wejście do &lt;name type="place"&gt;Kunsthalle&lt;/&gt; - centralnej budowli &lt;name type="place"&gt;Museumsquartier&lt;/&gt;, gdzie przed jej oficjalnym otwarciem odbywał się &lt;foreign lang="eng"&gt;performance&lt;/&gt; artystki z Nowego Jorku, &lt;name type="person"&gt;Venessy Beecroft&lt;/&gt;.&lt;/&gt;<br>45 dziewcząt
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego