Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
ludzie nie zdają
sobie sprawy, ile trudności musieli pokonać mistrzowie zen w dawnych
czasach, zanim dostąpili 'oświecenia'.
Aby zrozumieć sens zdania: "Szum strumyka jest długim szerokim
językiem" (jap. Keisei sunawachi kore kocho zetsu), należy wiedzieć, iż
długi, szeroki język jest jednym z trzydziestu dwóch cielesnych znaków
Buddy Śakyamuniego. Skoro także nieożywione formy mają 'naturę buddy',
można dostąpić 'oświecenia', słuchając szumu strumyka, który także naucza
o istocie nauki Buddy Śakyamuniego.

Niektóre symbole są częściej stosowane niż inne, na przykład symboliczna
relacja pan (suweren)-wasal na określenie podmiotu i przedmiotu.
Natomiast gąszcz winorośli i bluszczu symbolizuje meandry dyskursywnego
myślenia.
Victor Sogen Hori zwraca
ludzie nie zdają <br>sobie sprawy, ile trudności musieli pokonać mistrzowie zen w dawnych <br>czasach, zanim dostąpili 'oświecenia'. <br>Aby zrozumieć sens zdania: "Szum strumyka jest długim szerokim <br>językiem" (jap. Keisei sunawachi kore kocho zetsu), należy wiedzieć, iż <br>długi, szeroki język jest jednym z trzydziestu dwóch cielesnych znaków <br>Buddy Śakyamuniego. Skoro także nieożywione formy mają 'naturę buddy', <br>można dostąpić 'oświecenia', słuchając szumu strumyka, który także naucza <br>o istocie nauki Buddy Śakyamuniego. <br>&lt;page nr=179&gt;<br>Niektóre symbole są częściej stosowane niż inne, na przykład symboliczna <br>relacja pan (suweren)-wasal na określenie podmiotu i przedmiotu. <br>Natomiast gąszcz winorośli i bluszczu symbolizuje meandry dyskursywnego <br>myślenia. <br>Victor Sogen Hori zwraca
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego