Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
to, by polszczyzna naszych czasów, jak polszczyzna XXI wieku, nie upodobniała się do tego nieskładnego bełkotu. by polski nie stał się nowo-polskim. Zależy to od stosunku do nowomowy. Zależy już dzisiaj.


KRÓTKA HISTORIA OŚRODKA CRICOT 2

Krzysztof Pleśniarowicz

JESIENIĄ 1979 r. władze Florencji zdobyły się na rzecz u nas niewyobrażalną od lat:, postanowiły sfinansować prace Tadeusza Kantora nad kolejnym, siódmym już etapem Teatru Cricot 2. Włosi zechcieli również zorganizować u siebie coś w rodzaju Atelier czy Centrum Informacyjnego Teatru Cricot 2. W odpowiedzi na międzynarodowe zainteresowanie próbują zgromadzić możliwie pełną dokumentację działalności teatralnej Kantora i jej światowej recepcji. Był to
to, by polszczyzna naszych czasów, jak polszczyzna XXI wieku, nie upodobniała się do tego nieskładnego bełkotu. by polski nie stał się nowo-polskim. Zależy to od stosunku do nowomowy. Zależy już dzisiaj.&lt;/&gt;<br> <br>&lt;div type="art"&gt;<br>&lt;tit&gt;KRÓTKA HISTORIA OŚRODKA CRICOT 2 &lt;/&gt;<br><br>&lt;au&gt;Krzysztof Pleśniarowicz&lt;/&gt; <br><br>JESIENIĄ 1979 r. władze Florencji zdobyły się na rzecz u nas niewyobrażalną od lat:, postanowiły sfinansować prace Tadeusza Kantora nad kolejnym, siódmym już etapem Teatru Cricot 2. Włosi zechcieli również zorganizować u siebie coś w rodzaju Atelier czy Centrum Informacyjnego Teatru Cricot 2. W odpowiedzi na międzynarodowe zainteresowanie próbują zgromadzić możliwie pełną dokumentację działalności teatralnej Kantora i jej światowej recepcji. Był to
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego