Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
interesujące; w swoich obrazach podkreśla i akcentuje, często nawet zbyt okrutnie, tępotę i bezmyślność kryjące się na sztucznie godnymi i szlachetnymi postawami. Demaskuje z dużą wnikliwością psychologiczną pozory niewinności kryjące się w zdjęciach małych dziewczynek upozowanych przez rodziców na "szczęśliwe aniołki".
I w tym właśnie sensie fotografia stanowi dla Fałata niezastąpione źródło poznania i punkt wyjścia dla pracy malarskiej; jest jak sądzi artysta bardziej bezlitosna niż oko człowieka, którego widzenie warunkowane jest w dużym stopniu przez aktualne myśli i emocje. Refleksja i namiętność deformują nasze widzenie rzeczywistości; szczególnie zaś człowieka. "Chłodne oko" kamery zauważa wszystko. Dlatego też zdjęcia fotograficzne mogą stanowić
interesujące; w swoich obrazach podkreśla i akcentuje, często nawet zbyt okrutnie, tępotę i bezmyślność kryjące się na sztucznie godnymi i szlachetnymi postawami. Demaskuje z dużą wnikliwością psychologiczną pozory niewinności kryjące się w zdjęciach małych dziewczynek upozowanych przez rodziców na "szczęśliwe aniołki".<br> I w tym właśnie sensie fotografia stanowi dla Fałata niezastąpione źródło poznania i punkt wyjścia dla pracy malarskiej; jest jak sądzi artysta bardziej bezlitosna niż oko człowieka, którego widzenie warunkowane jest w dużym stopniu przez aktualne myśli i emocje. Refleksja i namiętność deformują nasze widzenie rzeczywistości; szczególnie zaś człowieka. "Chłodne oko" kamery zauważa wszystko. Dlatego też zdjęcia fotograficzne mogą stanowić
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego