Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 11
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
wzajemnych odniesieniach między nauczycielem i uczniem staje się regułą. Łatwo to nazwać, trudniej zrealizować nie popadając w anarchię. Uczeń z butami na ławce, pomiatający swoimi nauczycielami - taki obraz bezstresowej szkoły funkcjonuje często w świadomości społecznej. - Mamy to już za sobą - twierdzi dyrektor - wiemy, że warunkiem skutecznego kształcenia jest zachowanie świata norm, przyjętych w społeczeństwie relacji między osobą dorosłą a nieletnim uczniem. Partnerstwo w tym rozumieniu jest wzajemną odpowiedzialnością: nauczyciel ma obowiązek nauczyć, uczeń ma obowiązek się uczyć. - Dokładniej rzecz biorąc - mówi Karol Konarski - nauczyciel ma wskazać uczniowi samodzielną drogę do prawdy.
Partnerstwo to także przyjazny stosunek do ucznia. Tu znowu mamy
wzajemnych odniesieniach między nauczycielem i uczniem staje się regułą. Łatwo to nazwać, trudniej zrealizować nie popadając w anarchię. Uczeń z butami na ławce, pomiatający swoimi nauczycielami - taki obraz bezstresowej szkoły funkcjonuje często w świadomości społecznej. - Mamy to już za sobą - twierdzi dyrektor - wiemy, że warunkiem skutecznego kształcenia jest zachowanie świata norm, przyjętych w społeczeństwie relacji między osobą dorosłą a nieletnim uczniem. Partnerstwo w tym rozumieniu jest wzajemną odpowiedzialnością: nauczyciel ma obowiązek nauczyć, uczeń ma obowiązek się uczyć. - Dokładniej rzecz biorąc - mówi Karol Konarski - nauczyciel ma wskazać uczniowi samodzielną drogę do prawdy.<br>Partnerstwo to także przyjazny stosunek do ucznia. Tu znowu mamy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego