Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
ruchem pociągów towarowych, linia z zawieszonym ruchem wszystkich pociągów, linia zlikwidowana, ale nierozebrana, linia zlikwidowana i rozebrana).
4. Według dostępności trakcji elektrycznej (zelektryfikowana, niezelektryfikowana).
5. Według statusu linii, czyli jej zarządcy (linia pod zarządem PKP, linia pod zarządem PKP oddana w dzierżawę, linia pod innym zarządem).
6. Według szerokości toru (normalnotorowa, szerokotorowa).
7. Według przeznaczenia linii (linia do ruchu pasażersko-towarowego, linia wyłącznie do ruchu pasażerskiego, linia wyłącznie do ruchu towarowego, linia do ruchu komercyjnego, inne przeznaczenie).
Oczywiście są to tylko najważniejsze cechy charakteryzujące linie kolejowe. Oprócz tego wyróżnić można linie wąskotorowe, równinne, podgórskie, górskie, o różnych rodzajach skrajni budowli i
ruchem pociągów towarowych, linia z zawieszonym ruchem wszystkich pociągów, linia zlikwidowana, ale nierozebrana, linia zlikwidowana i rozebrana).<br>4. Według dostępności trakcji elektrycznej (zelektryfikowana, niezelektryfikowana).<br>5. Według statusu linii, czyli jej zarządcy (linia pod zarządem PKP, linia pod zarządem PKP oddana w dzierżawę, linia pod innym zarządem).<br>6. Według szerokości toru (normalnotorowa, szerokotorowa).<br>7. Według przeznaczenia linii (linia do ruchu pasażersko-towarowego, linia wyłącznie do ruchu pasażerskiego, linia wyłącznie do ruchu towarowego, linia do ruchu komercyjnego, inne przeznaczenie).<br>Oczywiście są to tylko najważniejsze cechy charakteryzujące linie kolejowe. Oprócz tego wyróżnić można linie wąskotorowe, równinne, podgórskie, górskie, o różnych rodzajach skrajni budowli i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego