ruchem pociągów towarowych, linia z zawieszonym ruchem wszystkich pociągów, linia zlikwidowana, ale nierozebrana, linia zlikwidowana i rozebrana).<br>4. Według dostępności trakcji elektrycznej (zelektryfikowana, niezelektryfikowana).<br>5. Według statusu linii, czyli jej zarządcy (linia pod zarządem PKP, linia pod zarządem PKP oddana w dzierżawę, linia pod innym zarządem).<br>6. Według szerokości toru (normalnotorowa, szerokotorowa).<br>7. Według przeznaczenia linii (linia do ruchu pasażersko-towarowego, linia wyłącznie do ruchu pasażerskiego, linia wyłącznie do ruchu towarowego, linia do ruchu komercyjnego, inne przeznaczenie).<br>Oczywiście są to tylko najważniejsze cechy charakteryzujące linie kolejowe. Oprócz tego wyróżnić można linie wąskotorowe, równinne, podgórskie, górskie, o różnych rodzajach skrajni budowli i