Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok wydania: 1994
Rok powstania: 1966
miary wielkości, która metody działania charakteryzuje. (Wielkość tę, o której będzie dalej mowa, można właśnie utożsamić ze skutecznością.)
Jeśli natomiast chcemy porównywać co do skuteczności metody realizacji różnych celów, albo np. uznawać metodę za godną zalecenia, gdy jej skuteczność przekracza pewien próg, wtedy trzeba miarę skuteczności unormować. Można tego dokonać normując pojęcie stopnia realizacji celu, które posłuży do zdefiniowania skuteczności.
Cel działania. Pojęcie celu jest, jak się zdaje, ściśle związane z pojęciem preferencji (lub użyteczności). W najprostszym przypadku: mówiąc, że stan rzeczy z jest moim celem, stwierdzam m.in., że wolę z od nie-z , abstrahując przy tym od innych zdarzeń
miary wielkości, która metody działania charakteryzuje. (Wielkość tę, o której będzie dalej mowa, można właśnie utożsamić ze skutecznością.)<br>Jeśli natomiast chcemy porównywać co do skuteczności metody realizacji różnych celów, albo np. uznawać metodę za godną zalecenia, gdy jej skuteczność przekracza pewien próg, wtedy trzeba miarę skuteczności unormować. Można tego dokonać normując pojęcie stopnia realizacji celu, które posłuży do zdefiniowania skuteczności.<br>Cel działania. Pojęcie celu jest, jak się zdaje, ściśle związane z pojęciem preferencji (lub użyteczności). W najprostszym przypadku: mówiąc, że stan rzeczy z jest moim celem, stwierdzam m.in., że wolę z od nie-z , abstrahując przy tym od innych zdarzeń
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego