Typ tekstu: Książka
Autor: Lawrowski Zbigniew
Tytuł: Technika smarowania
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1997
mm2/s) minimumˇ21,9 oraz maximumˇ26,1 - w temperaturze 10˙0C.
Oprócz wymienionych olejów sezonowych w coraz szerszym użyciu są tak zwane oleje wielosezonowe, a więc oleje do stosowania zarówno w zimie jak i w lecie. Oleje takie oznacza się podwójnym symbolem, np. itp. Oleje takie zapewniają wystarczającą nośność smarowanych węzłów tarcia w lecie i mają dopuszczalną lepkość, umożliwiającą rozruch silnika w porze zimowej. W tablicy 7 podano też informacje o tych olejach.
Samochodowe oleje przekładniowe klasyfikuje się według SAE następująco: . W tablicy 8 podano zakresy lepkości tych olejów.
Klasyfikacja lepkościowa nie zawiera jednak pełnych informacji o olejach. Nie
mm2/s) minimumˇ21,9 oraz maximumˇ26,1 - w temperaturze 10˙0C.<br>Oprócz wymienionych olejów sezonowych w coraz szerszym użyciu są tak zwane oleje wielosezonowe, a więc oleje do stosowania zarówno w zimie jak i w lecie. Oleje takie oznacza się podwójnym symbolem, np. &lt;gap&gt; itp. Oleje takie zapewniają wystarczającą nośność smarowanych węzłów tarcia w lecie i mają dopuszczalną lepkość, umożliwiającą rozruch silnika w porze zimowej. W tablicy 7 podano też informacje o tych olejach.<br>Samochodowe oleje przekładniowe klasyfikuje się według SAE następująco: &lt;gap&gt;. W tablicy 8 podano zakresy lepkości tych olejów.<br>Klasyfikacja lepkościowa nie zawiera jednak pełnych informacji o olejach. Nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego