Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
okazał się jedną z ostatnich konstrukcji seryjnie produkowanych w Meriden. Ten nowoczesny motocykl był napędzany trzycylindrowym silnikiem, który powstał z dołączenia jednego cylindra do istniejącego już silnika Speed-twin. Na początku lat siedemdziesiątych gwałtownie wzrósł popyt na motocykle japońskie, które szybko wyparły przestarzałe angielskie. Prototyp Bandita z 1971 roku, mimo nowatorskiej konstrukcji (hamulec tarczowy przedniego koła i zupełnie nowy silnik 350 ohc ze zmienionym rozrządem), nigdy nie wyszedł z fazy prób. Firma upadła, ale nie na długo.
Za pomoc w realizacji zdjęć dziękujemy Maćkowi Rurarzowi i Muzeum Motoryzacji w Rydze. Właścicieli zabytkowych motocykli Triumph (w dowolnym stanie) prosimy o kontakt z
okazał się jedną z ostatnich konstrukcji seryjnie produkowanych w Meriden. Ten nowoczesny motocykl był napędzany trzycylindrowym silnikiem, który powstał z dołączenia jednego cylindra do istniejącego już silnika Speed-twin. Na początku lat siedemdziesiątych gwałtownie wzrósł popyt na motocykle japońskie, które szybko wyparły przestarzałe angielskie. Prototyp Bandita z 1971 roku, mimo nowatorskiej konstrukcji (hamulec tarczowy przedniego koła i zupełnie nowy silnik 350 ohc ze zmienionym rozrządem), nigdy nie wyszedł z fazy prób. Firma upadła, ale nie na długo.<br>Za pomoc w realizacji zdjęć dziękujemy Maćkowi Rurarzowi i Muzeum Motoryzacji w Rydze. Właścicieli zabytkowych motocykli Triumph (w dowolnym stanie) prosimy o kontakt z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego