i kontynuować praktykę z pełną determinacją. Uważał, że aktowi <br>zwątpienia powinna towarzyszyć 'wielka determinacja' (chiń. dafenzhi; jap. <br>daifunshi), którą utożsamił z jedną z 'sześciu cnót bodhisattvy'. <br>Na Hakuinie, który także był orędownikiem 'wielkiej determinacji', duże <br>wrażenie zrobiła opowieść o mistrzu Shishuangu Chuyuanie (jap. Sekiso <br>Soen, 986-1039), który ranił się nożem w uda, aby nie zasnąć podczas <br>medytacji. Hakuin wspomina też o Gudo Toshoku (1577-1661), który <br>dostąpił 'oświecenia', medytując bez ubrania, kąsany przez roje komarów. <br>Dahui pisał: <q>"Jeśli chcesz przekroczyć życie i śmierć i wydostać się na drugi <br>brzeg morza cierpienia, musisz pielęgnować cnotę determinacji. Dopiero <br>wtedy wiara, która jest