Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
albo fałszywy.
Natomiast dla 'logiki paradoksu' prawdziwy jest tylko sąd paradoksowy,
w którym negacja i afirmacja są utożsamiane (na przykład "i tak, i nie"; "i
jest, i nie jest"; "zmienne i jednocześnie niezmienne"). Wszystkie inne sądy
mogą być uznane za prawdy cząstkowe wskazujące na jeden z aspektów

'absolutnie sprzecznej samotożsamości', o ile nie są uważane za adekwatne
do rzeczywistości. Na przykład "jest" jest prawdą cząstkową sądu paradoksowego:
"i jest, i nie jest", który jest adekwatny do rzeczywistości jako
'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. Z punktu widzenia 'logiki paradoksu'
nieprawdziwe są sądy nie uznające za prawdę cząstkową swojej negacji, na
przykład "prawda, że jest, nieprawda
albo fałszywy. <br>Natomiast dla 'logiki paradoksu' prawdziwy jest tylko sąd paradoksowy, <br>w którym negacja i afirmacja są utożsamiane (na przykład "i tak, i nie"; "i <br>jest, i nie jest"; "zmienne i jednocześnie niezmienne"). Wszystkie inne sądy <br>mogą być uznane za prawdy cząstkowe wskazujące na jeden z aspektów <br>&lt;page nr=171&gt;<br>'absolutnie sprzecznej samotożsamości', o ile nie są uważane za adekwatne <br>do rzeczywistości. Na przykład "jest" jest prawdą cząstkową sądu paradoksowego: <br>"i jest, i nie jest", który jest adekwatny do rzeczywistości jako <br>'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. Z punktu widzenia 'logiki paradoksu' <br>nieprawdziwe są sądy nie uznające za prawdę cząstkową swojej negacji, na <br>przykład "prawda, że jest, nieprawda
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego