Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
silników doładowywanych za pomocą turbosprężarki, z chłodzeniem lub bez chłodzenia powietrza, wartość omawianego współczynnika oblicza się ze wzoru

gdzie T temperatura absolutna powietrza dolotowego do silnika, K, pS ciśnienie barometryczne suchego powietrza, to znaczy całkowite ciśnienie barometryczne pomniejszone o prężność pary wodnej, kPa. Znając wartość współczynnika ad , skorygowaną moc silnika oblicza się z zależności

w której NKOR skorygowana wartość mocy silnika spalinowego, N moc silnika netto.
Wartość występującego we wzorze (14.3) współczynnika silnikowego fm jest obliczana z zależności

w której

gdzie q przepływ paliwa, mg/cykl, r stosunek ciśnienia na wylocie do ciśnienia na wlocie do sprężarki (r1 dla silników
silników doładowywanych za pomocą turbosprężarki, z chłodzeniem lub bez chłodzenia powietrza, wartość omawianego współczynnika oblicza się ze wzoru<br>&lt;gap&gt;<br>gdzie T temperatura absolutna powietrza dolotowego do silnika, K, pS ciśnienie barometryczne suchego powietrza, to znaczy całkowite ciśnienie barometryczne pomniejszone o prężność pary wodnej, kPa. Znając wartość współczynnika ad , skorygowaną moc silnika oblicza się z zależności<br>&lt;gap&gt;<br>w której NKOR skorygowana wartość mocy silnika spalinowego, N moc silnika netto.<br>Wartość występującego we wzorze (14.3) współczynnika silnikowego fm jest obliczana z zależności<br>&lt;gap&gt;<br>w której<br>&lt;gap&gt;<br>gdzie q przepływ paliwa, mg/cykl, r stosunek ciśnienia na wylocie do ciśnienia na wlocie do sprężarki (r1 dla silników
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego