Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
jego malarstwa, m. in. wspomnianą na wstępie oszczędność używanej skali barwnej. Bardzo rzadko decyduje się Fałat na przełamywanie monochromatyczności swoich prac, przez użycie barw czystych, ostrych i jaskrawych; jeśli zaś używa ich to bardzo oszczędnie i po to aby stworzyć mocne akcenty kontrastowe, które mają podkreślić ważność pewnych wyodrębnionych elementów obrazu. Taką funkcję spełnia np. czerwień piramidy w obrazie Sulkowski. Ta świadoma rezygnacja z subtelności rozwiązań barwnych i preferencja dla surowej i oszczędnej gamy opartej o czerń i biel jako kolory podstawowe jest wyraźnym świadectwem przeciwstawiania się kolorystycznej tradycji. Ortodoksyjny kapista z pewnością zastanawiałby się czy obrazy Fałata w ogóle można
jego malarstwa, m. in. wspomnianą na wstępie oszczędność używanej skali barwnej. Bardzo rzadko decyduje się Fałat na przełamywanie monochromatyczności swoich prac, przez użycie barw czystych, ostrych i jaskrawych; jeśli zaś używa ich to bardzo oszczędnie i po to aby stworzyć mocne akcenty kontrastowe, które mają podkreślić ważność pewnych wyodrębnionych elementów obrazu. Taką funkcję spełnia np. czerwień piramidy w obrazie <hi rend="italic">Sulkowski</>. Ta świadoma rezygnacja z subtelności rozwiązań barwnych i preferencja dla surowej i oszczędnej gamy opartej o czerń i biel jako kolory podstawowe jest wyraźnym świadectwem przeciwstawiania się kolorystycznej tradycji. Ortodoksyjny kapista z pewnością zastanawiałby się czy obrazy Fałata w ogóle można
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego