Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
pod uwagę tradycję wytwórcy, jego styl i możliwości produkcyjne.
15.2.Kształtowanie maszyny podstawowej
15.2.1. Podwozie koparki gąsienicowej
Na rysunku 15.1 jest przedstawione typowe podwozie koparki gąsienicowej. Jego budowa, a zwłaszcza rozmieszczenie głównych zespołów, to jest: gąsienic, mechanizmów napędzających i napinających gąsienice, rolek jezdnych i podtrzymujących, kolumny obrotowej i łożyska wieńcowego, wynika z ich funkcji. Z tego powodu ogólny układ konstrukcyjny podwozia jest w zasadzie taki sam w większości produkowanych obecnie koparek.
Elementem nośnym podwozia jest rama składająca się z ramy poprzecznej i dwóch belek podłużnych, stanowiących elementy nośne gąsienic (rys. 15.2). W ramie poprzecznej znajduje się
pod uwagę tradycję wytwórcy, jego styl i możliwości produkcyjne.<br>&lt;tit1&gt;15.2.Kształtowanie maszyny podstawowej&lt;/&gt;<br>&lt;tit1&gt;15.2.1. Podwozie koparki gąsienicowej&lt;/&gt;<br>Na rysunku 15.1 jest przedstawione typowe podwozie koparki gąsienicowej. Jego budowa, a zwłaszcza rozmieszczenie głównych zespołów, to jest: gąsienic, mechanizmów napędzających i napinających gąsienice, rolek jezdnych i podtrzymujących, kolumny obrotowej i łożyska wieńcowego, wynika z ich funkcji. Z tego powodu ogólny układ konstrukcyjny podwozia jest w zasadzie taki sam w większości produkowanych obecnie koparek.<br>Elementem nośnym podwozia jest rama składająca się z ramy poprzecznej i dwóch belek podłużnych, stanowiących elementy nośne gąsienic (rys. 15.2). W ramie poprzecznej znajduje się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego