Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 37
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
czasie położenia zapór, sygnały świetlne i ewentualnie inne urządzenia zabezpieczające, znajdujące się przy przejeździe. Mamy jednak zawsze na uwadze, że możliwy jest defekt urządzeń mechanicznych często sterowanych automatycznie, że niewykluczony jest też błąd obsługi.
Dlatego przed wjazdem na każdy przejazd - strzeżony i niestrzeżony - musimy osobiście upewnić się, że tory z obu stron są wolne. Podkreśliliśmy to, iż musimy się upewnić osobiście. Chodzi o to, żeby nie polegać, zwłaszcza przy ograniczonej widoczności, na informacji jadącego obok pasażera, że "prawa wolna". Za bezpieczeństwo odpowiedzialny jest całkowicie tylko kierowca.
Istnieje w tej kwestii precedensowe orzeczenie Sądu Najwyższego. Rozpatrywał on rewizję od wyroku Sądu Wojewódzkiego
czasie położenia zapór, sygnały świetlne i ewentualnie inne urządzenia zabezpieczające, znajdujące się przy przejeździe. Mamy jednak zawsze na uwadze, że możliwy jest defekt urządzeń mechanicznych często sterowanych automatycznie, że niewykluczony jest też błąd obsługi. <br> Dlatego przed wjazdem na każdy przejazd - strzeżony i niestrzeżony - musimy osobiście upewnić się, że tory z obu stron są wolne. Podkreśliliśmy to, iż musimy się upewnić osobiście. Chodzi o to, żeby nie polegać, zwłaszcza przy ograniczonej widoczności, na informacji jadącego obok pasażera, że "prawa wolna". Za bezpieczeństwo odpowiedzialny jest całkowicie tylko kierowca. <br>Istnieje w tej kwestii precedensowe orzeczenie Sądu Najwyższego. Rozpatrywał on rewizję od wyroku Sądu Wojewódzkiego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego