Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
przeszłej jaźni nie można wrócić,
więc nie można jej bezpośrednio poznać, a jaźń przyszła pozostaje nieznana,
gdyż jeszcze nie nadeszła.
O ile łatwo zgodzić się z wnioskami sutry dotyczącymi jaźni przeszłej
i przyszłej, wątpliwość może budzić nieuchwytność jaźni teraźniejszej.
Ikkyu Sojun nauczał: "Kim lub czym jest 'ja'? Szukaj swojego 'ja' od stóp
do głów
. Choćbyś jednak nie wiem jak długo szukał, nigdy tego nie
znajdziesz. I to właśnie jesteś 'ty' ".
Muso Soseki, zapytany o istotę buddyzmu, odpowiadał: "Kim jest ten,
kto pyta mnie o istotę buddyzmu?", nakierowując w ten sposób pytającego
na najważniejszy problem zen, bez którego rozwiązania nie można znaleźć
odpowiedzi na żadne
przeszłej jaźni nie można wrócić, <br>więc nie można jej bezpośrednio poznać, a jaźń przyszła pozostaje nieznana, <br>gdyż jeszcze nie nadeszła. <br>O ile łatwo zgodzić się z wnioskami sutry dotyczącymi jaźni przeszłej <br>i przyszłej, wątpliwość może budzić nieuchwytność jaźni teraźniejszej. <br>Ikkyu Sojun nauczał: &lt;q&gt;"Kim lub czym jest 'ja'? Szukaj swojego 'ja' od stóp <br>do głów. Choćbyś jednak nie wiem jak długo szukał, nigdy tego nie <br>znajdziesz. I to właśnie jesteś 'ty' ".&lt;/&gt; <br>Muso Soseki, zapytany o istotę buddyzmu, odpowiadał: "Kim jest ten, <br>kto pyta mnie o istotę buddyzmu?", nakierowując w ten sposób pytającego <br>na najważniejszy problem zen, bez którego rozwiązania nie można znaleźć <br>odpowiedzi na żadne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego