Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
też przez poznawcze elementy postawy nadawcy wobec odbiorcy oraz odwrotnie. Wpływ ten jest szczególnie silny, gdy dotyczy cech odbiorcy związanych z desygnatami wiadomości.
Model Newcomba zakłada oszacowanie ilości informacji posiadanych przez odbiorcę w stosunku do interesujących go problemów i realizowany jest na podstawie następujących procesów wartościowania:
- oceny informacji, jakimi dysponuje odbiorca, w odniesieniu do informacji posiadanych przez nadawcę wg kryteriów ilości oraz podobieństwa;
- oceny informacji, jakimi dysponuje odbiorca, w odniesieniu do emocjonalnych elementów postaw wg kryteriów dobra-zła, użyteczności-szkodliwości, pożądania-unikania;
- oceny kompetencji odbiorcy do dekodowania i interpretowania wiadomości;
- oceny globalnego stanu emocjonalnego odbiorcy wiadomości, modyfikującego przebieg komunikacji;
- stan, który
też przez poznawcze elementy postawy nadawcy wobec odbiorcy oraz odwrotnie. Wpływ ten jest szczególnie silny, gdy dotyczy cech odbiorcy związanych z desygnatami wiadomości. <br>Model Newcomba zakłada oszacowanie ilości informacji posiadanych przez odbiorcę w stosunku do interesujących go problemów i realizowany jest na podstawie następujących procesów wartościowania: <br>- oceny informacji, jakimi dysponuje odbiorca, w odniesieniu do informacji posiadanych przez nadawcę wg kryteriów ilości oraz podobieństwa; <br>- oceny informacji, jakimi dysponuje odbiorca, w odniesieniu do emocjonalnych elementów postaw wg kryteriów dobra-zła, użyteczności-szkodliwości, pożądania-unikania; <br>- oceny kompetencji odbiorcy do dekodowania i interpretowania wiadomości; <br>- oceny globalnego stanu emocjonalnego odbiorcy wiadomości, modyfikującego przebieg komunikacji; <br>- stan, który
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego