Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
rynkową dysponują odbiorcy,
- bardziej rozproszeni są dostawcy i silniej konkurują między sobą,
- więcej funkcji marketingowych pełnią odbiorcy będący pośrednimi ogniwami sprzedaży w dystrybucji na danym rynku, zwłaszcza gdy dostawcami są firmy zagraniczne eksportujące swe produkty na ten rynek,
- gdy produkty dostawcy, także eksportera, są na danym rynku sprzedawane pod marką odbiorcy, niezależnie od tego, czy jest nim pośrednik handlowy czy inny producent.
Siła przetargowa dostawców
Pozycja dostawców ma podobne znaczenie jak usytuowanie odbiorców. Ich siła jest tym większa, im:
- są bardziej skoncentrowani i gdy prowadzą jakieś wspólne działania rynkowe,
- mają większy udział w zakupach przedsiębiorstw, którym sprzedają swe produkty,
- wybór dostawcy
rynkową dysponują odbiorcy,<br>- bardziej rozproszeni są dostawcy i silniej konkurują między sobą,<br>- więcej funkcji marketingowych pełnią odbiorcy będący pośrednimi ogniwami sprzedaży w dystrybucji na danym rynku, zwłaszcza gdy dostawcami są firmy zagraniczne eksportujące swe produkty na ten rynek,<br>- gdy produkty dostawcy, także eksportera, są na danym rynku sprzedawane pod marką odbiorcy, niezależnie od tego, czy jest nim pośrednik handlowy czy inny producent.<br>Siła przetargowa dostawców<br>Pozycja dostawców ma podobne znaczenie jak usytuowanie odbiorców. Ich siła jest tym większa, im:<br>- są bardziej skoncentrowani i gdy prowadzą jakieś wspólne działania rynkowe,<br>- mają większy udział w zakupach przedsiębiorstw, którym sprzedają swe produkty,<br>- wybór dostawcy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego