Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
interesie. Komunikacja ta obfituje w konflikty poznawcze i emocjonalne, błędne interpretacje, nieporozumienia oraz przybiera formę gry intelektualnej. Koncepcja Millera, odnosząca się do typologii aktów komunikacji perswazyjnej, przyjmuje dwie główne skale opisujące typ aktu perswazyjnego:
1, orientację na nagradzanie lub karanie,
2, koncentrację na nadawcy lub odbiorcy.
Do wypowiedzi skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na nagradzanie należą: apel moralny, wypowiedzi odnoszące się do pozytywnych emocji oraz wypowiedzi oparte na prezentacji wzorców pozytywnych (zachowania lub osobowych). Do wypowiedzi skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na karanie należą wiadomości oparte na prezentacji wzorców negatywnych, dążących do wywołania emocji współczucia. Powodują one nieprzyjemne stany oraz doznania
interesie. Komunikacja ta obfituje w konflikty poznawcze i emocjonalne, błędne interpretacje, nieporozumienia oraz przybiera formę gry intelektualnej. Koncepcja Millera, odnosząca się do typologii aktów komunikacji perswazyjnej, przyjmuje dwie główne skale opisujące typ aktu perswazyjnego: <br>1, orientację na nagradzanie lub karanie, <br>2, koncentrację na nadawcy lub odbiorcy. <br>Do wypowiedzi skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na nagradzanie należą: apel moralny, wypowiedzi odnoszące się do pozytywnych emocji oraz wypowiedzi oparte na prezentacji wzorców pozytywnych (zachowania lub osobowych). Do wypowiedzi skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na karanie należą wiadomości oparte na prezentacji wzorców negatywnych, dążących do wywołania emocji współczucia. Powodują one nieprzyjemne stany oraz doznania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego