Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
tylko szukanie platformy porozumienia z architektem, ale i określenia miejsca i zakresu naszego działania w kształtowaniu środowiska.

Grzegorz Sztabiński
MALARSTWO ANTONIEGO FAŁATA
Obrazy Fałata rozpoznaje się natychmiast: na wystawach wyróżniają się swą jednolitością i odrębnością. Duże, szeroko malowane płótna o niezwykle wąskiej gamie barwnej - dominuje z reguły biel oraz różne odcienie szarości i czerni. Ta skromna skala barwna stosowana jest przy tym przez młodego artystę konsekwentnie niemal od początków samodzielnej pracy twórczej, tj. od ukończenia warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w 1969r. Nie jest więc przypadkowym lub koniunkturalnym "chwytem". Ale właśnie dlatego wymaga wyjaśnienia. Cóż bowiem mogło zadecydować o wyborze tak ograniczonego
tylko szukanie platformy porozumienia z architektem, ale i określenia miejsca i zakresu naszego działania w kształtowaniu środowiska. &lt;page nr=7&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art" sex="m"&gt;&lt;au&gt;Grzegorz Sztabiński&lt;/&gt;<br>&lt;tit&gt;MALARSTWO ANTONIEGO FAŁATA&lt;/&gt;<br> Obrazy Fałata rozpoznaje się natychmiast: na wystawach wyróżniają się swą jednolitością i odrębnością. Duże, szeroko malowane płótna o niezwykle wąskiej gamie barwnej - dominuje z reguły biel oraz różne odcienie szarości i czerni. Ta skromna skala barwna stosowana jest przy tym przez młodego artystę konsekwentnie niemal od początków samodzielnej pracy twórczej, tj. od ukończenia warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w 1969r. Nie jest więc przypadkowym lub koniunkturalnym "chwytem". Ale właśnie dlatego wymaga wyjaśnienia. Cóż bowiem mogło zadecydować o wyborze tak ograniczonego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego