Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Trybuna
Nr: 03.04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
z Europejskiej Konwencji Praw Człowieka.
Izby Morskie stwierdziły, że prom wypłynął w morze niezdatny do żeglugi, przy bardzo trudnych warunkach pogodowych i że popełniono błędy w nawigacji. Winą za katastrofę obciążono jednak częściowo załogę, zarzucając jej m.in. niedbalstwo i złą koordynację działań. W 2003 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie oddalił zaś pozwy wdów o odszkodowania argumentując, że roszczenia uległy przedawnieniu. Po kilku miesiącach Sąd Apelacyjny w Poznaniu uchylił ten wyrok.
Zatonięcie promu podczas sztormu na Bałtyku, w nocy z 13 na 14 stycznia 1993 r., było najtragiczniejszą katastrofą w historii polskiej floty handlowej. Zginęło wówczas 55 ludzi kilku narodowości. Do
z Europejskiej Konwencji Praw Człowieka.<br>Izby Morskie stwierdziły, że prom wypłynął w morze niezdatny do żeglugi, przy bardzo trudnych warunkach pogodowych i że popełniono błędy w nawigacji. Winą za katastrofę obciążono jednak częściowo załogę, zarzucając jej m.in. niedbalstwo i złą koordynację działań. W 2003 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie oddalił zaś pozwy wdów o odszkodowania argumentując, że roszczenia uległy przedawnieniu. Po kilku miesiącach Sąd Apelacyjny w Poznaniu uchylił ten wyrok.<br>Zatonięcie promu podczas sztormu na Bałtyku, w nocy z 13 na 14 stycznia 1993 r., było najtragiczniejszą katastrofą w historii polskiej floty handlowej. Zginęło wówczas 55 ludzi kilku narodowości. Do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego