Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
komentarzem do postaci "zwycięzcy". W Polsce model twardziela pojawił się i załamał, jakby nasi mężczyźni do niego nie pasowali. Maskę macho, czyli mężczyzny, którego wartość opiera się na sile, przejęliśmy z filmów z Melem Gibsonem, Clintem Eastwoodem i Sylvestrem Stallone'em. Na początku lat 90. zapotrzebowanie na agresywnego i brutalnego mężczyznę odkrył reżyser Władysław Pasikowski i wykorzystał w filmach, które weszły do kanonu wzorca polskiego macho: "Psy I i II" czy "Operacja Samum". Bogusław Linda, symbol tamtych czasów, w wywiadach telewizyjnych nie potrafił wyjść z roli i wyginał usta w pogardliwym grymasie. Ta maska zaczęła śmieszyć, bo styl "twardziela" do środkowoeuropejskiej, emocjonalnej
komentarzem do postaci "zwycięzcy". W Polsce model twardziela pojawił się i załamał, jakby nasi mężczyźni do niego nie pasowali. Maskę macho, czyli mężczyzny, którego wartość opiera się na sile, przejęliśmy z filmów z Melem Gibsonem, Clintem Eastwoodem i Sylvestrem Stallone'em. Na początku lat 90. zapotrzebowanie na agresywnego i brutalnego mężczyznę odkrył reżyser Władysław Pasikowski i wykorzystał w filmach, które weszły do kanonu wzorca polskiego macho: "Psy I i II" czy "Operacja Samum". Bogusław Linda, symbol tamtych czasów, w wywiadach telewizyjnych nie potrafił wyjść z roli i wyginał usta w pogardliwym grymasie. Ta maska zaczęła śmieszyć, bo styl "twardziela" do środkowoeuropejskiej, emocjonalnej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego