Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
jako wspólnej waluty będzie miało także wpływ na decyzje o charakterze operacyjnym. Przykładowo, przy stosowaniu tzw. cen o nierównych końcówkach, sugerujących ich niższy poziom, trzeba będzie rozważyć zmianę ich wysokosci. Jeśli mianowicie producent czy firma handlowa ustaliła cenę na 19,90 DEM, to po wprowadzeniu euro - zakładając, że będzie to odpowiednik dzisiejszej ECU - będzie ona wynosiła 10,18 euro. Jak widać, efekt psychologiczny sugerujący niższy poziom ceny i jakąś okazję, znika. Przedsiębiorstwa będą więc musiały zrezygnować z tego efektu lub też dokonać pewnych zmian w produkcie. Będzie to mogło polegać np. na zmianie wielkości opakowania produktu w ten sposób, by cena
jako wspólnej waluty będzie miało także wpływ na decyzje o charakterze operacyjnym. Przykładowo, przy stosowaniu tzw. cen o nierównych końcówkach, sugerujących ich niższy poziom, trzeba będzie rozważyć zmianę ich wysokosci. Jeśli mianowicie producent czy firma handlowa ustaliła cenę na 19,90 DEM, to po wprowadzeniu euro - zakładając, że będzie to odpowiednik dzisiejszej ECU - będzie ona wynosiła 10,18 euro. Jak widać, efekt psychologiczny sugerujący niższy poziom ceny i jakąś okazję, znika. Przedsiębiorstwa będą więc musiały zrezygnować z tego efektu lub też dokonać pewnych zmian w produkcie. Będzie to mogło polegać np. na zmianie wielkości opakowania produktu w ten sposób, by cena
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego