Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
się oprzeć na niczym". Chociaż byt się "wyślizguje", nie
oznacza to, że byt został unicestwiony. 'Nicość' ujawnia się zawsze wraz
z bytem i w nim. Warto zauważyć, że zarówno 'trwoga' w myśli
Heideggera, jak i 'wielkie zwątpienie' w naukach mistrzów zen prowadzą do
paraliżu dyskursywnego myślenia, dzięki czemu może zostać odsłonięta
'czysta przytomność'. Jak widać z powyższej analizy, relacja 'bycia' i człowieka
w myśli Heideggera, podobnie jak relacja 'jaźni jednostkowej' i 'nicości
absolutnej' w filozofii Nishidy nie może być sprowadzona ani do immanencji,
ani do transcendencji.
Bardzo istotną różnicą między Nishidą a Heideggerem jest brak w myśli
Heideggera refleksji na temat
się oprzeć na niczym". Chociaż byt się "wyślizguje", nie <br>oznacza to, że byt został unicestwiony. 'Nicość' ujawnia się zawsze wraz <br>z bytem i w nim. Warto zauważyć, że zarówno 'trwoga' w myśli <br>Heideggera, jak i 'wielkie zwątpienie' w naukach mistrzów zen prowadzą do <br>paraliżu dyskursywnego myślenia, dzięki czemu może zostać odsłonięta <br>'czysta przytomność'. Jak widać z powyższej analizy, relacja 'bycia' i człowieka <br>w myśli Heideggera, podobnie jak relacja 'jaźni jednostkowej' i 'nicości <br>absolutnej' w filozofii Nishidy nie może być sprowadzona ani do immanencji, <br>ani do transcendencji. <br>Bardzo istotną różnicą między Nishidą a Heideggerem jest brak w myśli <br>Heideggera refleksji na temat
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego