przytoczyć parę tuzinów nazwisk malarzy, którzy tworzyli w sposób podobny, ale to nie miałoby nic wspólnego z argumentacją na rzecz tego rodzaju <orig>wpływologii</>. Wspomnę też chociażby o <orig>cloisonizmie</> i syntetyzmie, jako stylu zapoczątkowanym przez E. Bernarda i L. Anquetina już w 1887 r. Właśnie charakterystyczne cechy ich twórczości, to nie odtwarzanie widzialnego świata, lecz przekształcanie rzeczywistości i stąd celowa deformacja oraz dalekie od natury, żywe, płasko kładzione jednolite plamy czystych barw, obwiedzione dekoracyjnym konturem (<orig>cloisonizm</>).<br><br> Ponadto wspominając o Aleksieju Jawlenskym (1864-1941) należałoby powiedzieć, "który" Jawlensky ponieważ łączył on w swoim malarstwie elementy sztuki ludowej, postimpresjonizm, fowizm i ekspresjonizm, natomiast styl