Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 09.02
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
Nowe busy idą w sukurs

Zarząd Transportu Miejskiego rozszerza współpracę z prywatnymi przewoźnikami. W piątek mają zostać otwarte oferty w przetargu na obsługę linii w różnych rejonach Warszawy.
Prawie zupełny monopol na obsługę linii autobusowych w Warszawie mają Miejskie Zakłady Autobusowe. Powoli on jednak kruszeje. Na świadczenie usług przewozowych ZTM ogłasza przetargi. Umowy opiewają zazwyczaj na trzy lata, a w przypadku nowych autobusów niskopodłogowych na osiem.
ZTM płaci przewoźnikom za tzw. wozokilometry (długość trasy razy liczba autobusów). Ceny proponowane przez prywatnych przewoźników są nieco wyższe niż te płacone MZA. Dlaczego? Bo prywatne firmy kupują autobusy na własny koszt.
Ale to nie
Nowe &lt;orig&gt;busy&lt;/&gt; idą w sukurs&lt;/&gt;<br><br>Zarząd Transportu Miejskiego rozszerza współpracę z prywatnymi przewoźnikami. W piątek mają zostać otwarte oferty w przetargu na obsługę linii w różnych rejonach Warszawy.<br>Prawie zupełny monopol na obsługę linii autobusowych w Warszawie mają Miejskie Zakłady Autobusowe. Powoli on jednak kruszeje. Na świadczenie usług przewozowych ZTM ogłasza przetargi. Umowy opiewają zazwyczaj na trzy lata, a w przypadku nowych autobusów niskopodłogowych na osiem. <br>ZTM płaci przewoźnikom za tzw. &lt;orig&gt;wozokilometry&lt;/&gt; (długość trasy razy liczba autobusów). Ceny proponowane przez prywatnych przewoźników są nieco wyższe niż te płacone MZA. Dlaczego? Bo prywatne firmy kupują autobusy na własny koszt. <br>Ale to nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego