Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
kamery. Grali właśnie filmowo, na spięcia, na zbliżenia, na pełną intensywność gry, kiedy wchodzili na plan. W ten sam sposób odegrała swój krótki epizod Urszula Modrzyńska w Henryku IV, w łódzkim spektaklu reżyserowanym przez Bardiniego. Na tej samej zasadzie rozegrał ze swoimi wspaniałymi aktorami Peter Brook Tytusa Andronicusa. Oto są ogólne preliminaria dyskusji o odkryciu prawdziwego Shakespeare'a przez film.
DYGAT: Ty uważasz, że filmy Oliviera wnoszą jako filmy coś nowego do sprawy wystawiania Shakespeare'a w ogóle, a mnie się wydaje, że to jest jednak tylko filmowy teatr. Olbrzymich możliwości, jakie daje film, Olivier właściwie nie wykorzystuje.
KOTT: To nie jest filmowany
kamery. Grali właśnie filmowo, na spięcia, na zbliżenia, na pełną intensywność gry, kiedy wchodzili na plan. W ten sam sposób odegrała swój krótki epizod Urszula Modrzyńska w &lt;name type="tit"&gt;Henryku IV&lt;/&gt;, w łódzkim spektaklu reżyserowanym przez Bardiniego. Na tej samej zasadzie rozegrał ze swoimi wspaniałymi aktorami Peter Brook &lt;name type="tit"&gt;Tytusa Andronicusa&lt;/&gt;. Oto są ogólne preliminaria dyskusji o odkryciu prawdziwego Shakespeare'a przez film.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;DYGAT: Ty uważasz, że filmy Oliviera wnoszą jako filmy coś nowego do sprawy wystawiania Shakespeare'a w ogóle, a mnie się wydaje, że to jest jednak tylko filmowy teatr. Olbrzymich możliwości, jakie daje film, Olivier właściwie nie wykorzystuje.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;KOTT: To nie jest filmowany
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego